fbpx

Algemene voorwaarden

BTW-nr: NL858855902B01
KvK: 7180 3963

Correspondentieadres:
Meeuwenlaan 4
8011 BZ Zwolle
Email: [email protected]

De besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Nederland Eet Groep B.V. (onder meer maar niet uitsluitend handelend onder de handelsnamen: Homie, Nederland-eet, Zwolle-eet, Kampen-eet, Lelystad-eet, Meppel-eet, Harderwijk-eet, Deventer-eet, Haarlem-eet, Leeuwarden-eet) hierna te noemen: ”Nederland Eet Groep B.V.”, is een online bestelplatform, gevestigd aan de Meeuwenlaan 4, 8011 BZ te Zwolle en ingeschreven in de Kamer van Koophandel onder nummer 71803963. BTW-nr: NL858855902B01  Email: [email protected]/[email protected].  

Deze ‘Algemene Voorwaarden Restaurant’ zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes en overeenkomsten tussen Nederland Eet Groep B.V, en Restaurants. De toepasselijkheid van andere algemene voorwaarden, zoals die van Restaurants, wordt uitgesloten.

  1. Definities 

Aanbod: het product –en dienstenaanbod van het Restaurant dat door de Klant via het Platform bij het Restaurant kan worden besteld. 

Bestelling: een bestelling van de Klant via het Platform bij het Restaurant van het door de Klant geselecteerde Aanbod 

BonBon Printer: de door Nederland Eet Groep B.V. verstrekte hardware en software waarop het Restaurant Bestellingen ontvangt en kan printen. 

Klant: een persoon of bedrijf/organisatie die een bestelling plaatst bij het Restaurant via het Platform. 

Platform: de website(s), apps, tools en andere  kanalen van Nederland Eet Groep B.V. en aan haar gelieerde bedrijven en zakelijke partners waarop het Aanbod beschikbaar is. 

Dienst: Het uitvoeren van de in deze algemene voorwaarden omschreven Dienst(en): het bezorgen van maaltijden en diensten die hierbij noodzakelijk zijn om uit te voeren.

Restaurant: een bedrijf dat maaltijden, dranken en aanverwante artikelen bereidt en verkoopt en voor de totstandkoming en betaling van de Bestellingen het Platform gebruikt. 

Restaurant Informatie: de informatie van het Restaurant met betrekking tot, naam, bedrijfs -en contactgegevens, algemene informatie, productaanbod (maaltijden, bijgerechten, ingrediënten en dranken), prijzen voor ieder afzonderlijk product (inclusief BTW), bedrijfslogo, grafisch materiaal, bezorggebied, bezorgkosten en minimale bestelbedragen alsmede eventuele andere informatie die Nederland Eet Groep B.V. nuttig of noodzakelijk acht. 

Reclame: de door Nederland Eet Groep BV aan de Restaurants in bruikleen geleverde marketingmaterialen. Waaronder maar niet gelimiteerd tot: beach flags, stoepborden, gevelreclame.

Waren: de etenswaren en dranken welke worden aangeboden via het Platform en geleverd door Restaurant. 

2 Overeenkomst, duur en opzegging.

2.1 Nederland Eet Groep B.V. stelt het Restaurant middels het Platform in de gelegenheid haar Waren en haar diensten, aan te bieden aan Klanten, die via het Platform bestellingen bij het Restaurant kunnen doen. Nederland Eet Groep B.V. treedt daarbij op als tussenpersoon en handelsagent zoals geregeld in het Burgerlijk Wetboek, artikel 7:428 en verder. De overeenkomst (en de voorwaarden waaronder de bestelling plaatsvindt) komt uitsluitend tot stand tussen het Restaurant en de Klant. 

2.2 Zodra een Restaurant zich aanmeldt via het Platform of op andere wijze kenbaar maakt zich te willen aansluiten bij het Platform, komt, na acceptatie van Nederland Eet Groep B.V. van het compleet ingevulde Inschrijfformulier van het Restaurant, een agentuurovereenkomst tot stand tussen het Restaurant en Nederland Eet Groep B.V., artikel 7:428 en verder Burgerlijk Wetboek. Op de overeenkomst zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. De partijen zullen op basis van deze  ‘Algemene Voorwaarden Restaurant” samenwerken. Het Restaurant machtigt Nederland Eet Groep om als tussenpersoon en handelsagent op te treden namens het restaurant, te bemiddelen in het sluiten van overeenkomsten met Klanten, alsmede betalingen in ontvangst te nemen. 

2.3 De overeenkomst tussen Nederland Eet Groep B.V. en het Restaurant wordt in eerste instantie aangegaan voor de duur van 12 maanden vanaf de plaatsing van het Restaurant op het Platform. Deze overeenkomst kan worden voortgezet met telkens 12 maanden, tenzij een van de partijen schriftelijk (mag ook via email) de overeenkomst tot samenwerking opzegt. De opzegtermijn bedraagt voor beide partijen 1 maand te rekenen vanaf de dag van de opzegging. 

2.4 Nederland Eet Groep B.V. is bevoegd de overeenkomst met het Restaurant per direct te beëindigen zonder dat zij jegens het Restaurant op enige wijze aansprakelijk is voor schade, in geval van: (a) niet tijdige of niet behoorlijke nakoming van de op het Restaurant rustende verplichtingen, onder meer maar niet uitsluitend betreffende de kwaliteit van de aan Klanten verkochte Waren en de bezorging daarvan; (b) aangifte van, een verzoek tot, of verlening van faillissement of aanvraag tot het verkrijgen van, of verlening van surseance van betaling van het Restaurant; (c) het Restaurant in strijd handelt met de op haar van toepassing zijnde wet- en regelgeving, danwel onderwerp is van een strafrechtelijk-, fiscaal, bibop, of enig ander onderzoek door de autoriteiten; (d) beslaglegging op een naar het oordeel van Nederland Eet Groep B.V. belangrijk gedeelte van de activa van het Restaurant; (e) een naar de uitsluitende mening van Nederland Eet Groep B.V. ontoelaatbare mate van negatieve reviews van Klanten van het Restaurant; en (f) verlies van rechtspersoonlijkheid, ontbinding, liquidatie, of feitelijke liquidatie van het Restaurant waardoor de onderneming van het Restaurant feitelijk eindigt.

3 Verplichtingen Restaurant 

Het Restaurant verplicht zich ertoe: 

3.1 Nederland Eet Groep B.V. alle noodzakelijke informatie ter beschikking te stellen voor de uitvoering van de overeenkomst. Tot deze informatie behoort in ieder geval: bedrijfsnaam, beeldmerk, locatie, bankgegevens, telefoonnummer(s), e-mailadres, openingstijden, menukaart(en), arrangementen, prijslijsten, ingrediënten, verplichte etiket vermelding, allergie-informatie, alsmede alle (andere) productinformatie die conform wet- en regelgeving dient te worden vermeld, alsmede overige informatie waar Nederland EET Groep B.V. om vraagt. De gevolgen van verschillen  tussen de aangeleverde informatie en de werkelijkheid zijn volledig voor rekening en risico van het Restaurant. Tevens dient het Restaurant zelf te controleren of de informatie op de website(s) van Nederland Eet Groep B.V. correct is. 

3.2 dat de Waren die aan de Klant worden aangeboden geschikt zijn voor consumptie, van goede kwaliteit zijn en voldoen aan alle eisen van de toepasselijke (voedsel)wetgeving, alsmede dat de keuken en machines die gebruikt worden voor de bereiding van de Waren aan alle eisen van de toepasselijke (voedsel)wetgeving, voedselveiligheid en hygiëne voldoen.

3.3. te beschikken over alle relevante vergunningen die benodigd zijn en dat alle toepasselijke wet- en regelgeving in het Restaurant volledig wordt nageleefd zoals, maar niet beperkt tot, de voedselbereiding, voedselveiligheid en het bewaren van Waren. 

3.4 ervoor te zorgen dat de aangeleverde informatie actueel, volledig en niet misleidend is en geen inbreuk maakt op rechten van derden. Wijzigingen in de informatie dienen per direct schriftelijk aan Nederland Eet Groep B.V. kenbaar te worden gemaakt. 

3.5 zich alle in haar invloedssfeer liggende technische installaties, zoals de keuken, machines voor voedselbereiding, internet en telefonie, voor eigen rekening gereed en up-to-date te houden, op een dusdanige manier, dat zij vrij van storingen informatie en Bestellingen van Nederland Eet Groep B.V. en Klanten kan ontvangen en daaraan op hoogwaardige wijze uitvoering kan geven. 

3.6  alle ontvangen Bestellingen direct met alle zorg, vaardigheid en aandacht te verwerken en voor te bereiden zodat deze binnen de afgesproken tijd worden bezorgd bij de Klant. Indien de Bestelling niet binnen deze tijd wordt bezorgd, behoudt Nederland Eet Groep B.V. zich het recht voor om een naheffing te doen van de kosten die eventueel aan de Klant moeten worden vergoed. 

3.7 er zonder uitzondering voor te zorgen dat de Waren kwalitatief hoogwaardig zijn en voldoen aan alle toepasselijke standaarden en ervoor te zorgen dat de Bestellingen compleet en juist worden uitgevoerd. 

3.8 bij te dragen aan de actieve marketing van het Platform Nederland Eet Groep B.V., waaronder het plakken van stickers op de ruiten van het Restaurant, het aanbieden van flyers en gebruik te maken van andere door Nederland Eet Groep B.V. aangeboden marketinginitiatieven. 

3.9 zich te allen tijde te houden aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming. 

3.10 te allen tijde op de hoogte te zijn van de inhoud van de “Algemene Voorwaarden Klant”. 

3.11 het onherroepelijke recht te verlenen aan Nederland Eet Groep B.V. om, gedurende de looptijd van de overeenkomst tussen Nederland Eet Groep B.V. en het Restaurant, de Restaurant informatie, logo’s, menu’s en daartoe behorende informatie, afbeeldingen en plaatjes te mogen gebruiken en verwerken, bijvoorbeeld voor databases, partner platforms of zoekmachines. Tevens verstrekt het Restaurant daartoe aan Nederland Eet Groep B.V. het onherroepelijke recht dezelfde rechten te verstrekken aan derden met betrekking tot de restaurant informatie. 

3.12 dat wanneer het Restaurant meerdere vestigingen wil openen op het platform, deze een ander adres of een duidelijk aantoonbare andere menukaart hebben. 

3.13 door het aangaan van de overeenkomst met Nederland Eet Groep B.V., het Restaurant Nederland Eet Groep B.V. gedurende de looptijd van de overeenkomst onherroepelijk  machtigt  om namens  het Restaurant overeenkomsten te sluiten met Klanten.

3.14 Nederland Eet Groep B.V. binnen 3 dagen te informeren indien enige voedselinspectie autoriteit of enige andere autoriteit een overtreding van de toepasselijke voedselwetgeving of enige andere wet of regelgeving constateert door het Restaurant.

3.15 Wijzigingen in het menu en aanpassingen aan de informatie van het Restaurant tijdig door te geven zodat Nederland Eet Groep B.V. voldoende tijd heeft om de wijzigingen door te voeren. Er mag maximaal 1 menu wijziging per veertien dagen worden doorgegeven (m.u.v. aantoonbare fouten, acties, promoties, keuzemenu’s en door het restaurant doorgegeven wijzigingen). Wijzigingen in het menu dienen goed omschreven, in het Nederlands of Engels en uitsluitend per mail doorgegeven te worden naar [email protected].  

4  Commissie

4.1 Bestellingen via het Platform ontvangt het Restaurant via de app, de Nederland Eet Groep B.V. restaurant pagina, of de BonBon Printer en kunnen worden geprint via bijbehorende printer, of via een ander type printer. Indien gekozen wordt voor aanschaf van de BonBon Printer, dan moet deze apart worden aangeschaft via Nederland Eet Groep B.V.. 

4.2 Over Bestellingen die door de Klant zijn afgerekend is het Restaurant commissie verschuldigd aan Nederland Eet Groep B.V.. Deze commissie bedraagt een vast percentage van het totale bestelbedrag, tenzij partijen onderling schriftelijk anders zijn overeengekomen. Indien een voucher of korting door het restaurant wordt verleend aan de Klant, is Restaurant commissie verschuldigd over het bedrag voor aftrek van de waarde van de voucher of korting.

4.3 Indien een Bestelling door een Restaurant wordt geannuleerd of de bestelling niet gemaakt kan worden door een omstandigheid die in de risicosfeer ligt van het Restaurant , is over deze Bestelling nog steeds de volledige commissie verschuldigd. Indien de bestelling niet kan worden geleverd door het Restaurant om wat voor reden dan ook, behoudt Nederland Eet Groep het recht om een bedrag in rekening te brengen aan het Restaurant om de Klant te compenseren, bijvoorbeeld middels een kortingscode. Dit bedrag wordt door Nederland Eet Groep B.V. bepaald doch bedraagt maximaal 75 % van het totale bestelbedrag. 

5 Betalingen over en weer 

5.1 Zodra het Restaurant de via Nederland Eet Groep B.V. aangeboden bestelling ontvangt, ontstaat voor het Restaurant een verplichting tot het betalen van de overeengekomen commissie. Indien een Klant kiest voor online betalen, wordt het bedrag via de PSP (payment service provider) door Nederland Eet Groep B.V. geïncasseerd. Indien een Klant kiest voor contante betaling, wordt dit bedrag rechtstreeks aan het Restaurant betaald, over deze betaling is Restaurant hetzelfde percentage commissie verschuldigd. Verrekening van de commissie en eventuele overige kosten door Nederland Eet Groep B.V. vindt plaats via een betalingsoverzicht dat door Nederland Eet Groep B.V. ter beschikking wordt gesteld. In geval van een geschil van mening tussen partijen over de over en weer verschuldigde bedragen, is de boekhouding van Nederland Eet Groep B.V. doorslaggevend.

5.2 Op de Restaurantpagina kan te allen tijde een betalingsoverzicht van de omzet en betalingen worden weergegeven en geprint van de afgelopen perioden. 

5.3 Indien het betalingsoverzicht aangeeft dat het Restaurant een geldbedrag  verschuldigd is aan Nederland Eet Groep B.V., zal dit gefactureerd worden door middel van het voorleggen van het betalingsoverzicht. De betalingstermijn bedraagt 14 dagen. Indien het betalingsoverzicht aangeeft dat Nederland Eet Groep B.V. een geldbedrag verschuldigd is aan het Restaurant, zal Nederland Eet Groep B.V. dit geldbedrag binnen 14 dagen overmaken op het opgegeven IBAN-rekeningnummer van het Restaurant.

5.4 Het Restaurant dient tijdig aan alle betalingsverplichtingen aan Nederland Eet Groep B.V. te voldoen, zonder enige aftrek, of dat nu verrekening, inhouding, tegenvordering, korting, vermindering of anderszins inhoudt. 

5.5 Indien het Restaurant het aan Nederland Eet Groep B.V. verschuldigde bedrag niet op of voor de uiterst aangegeven datum betaalt, worden alle bedragen die het Restaurant aan Nederland Eet Groep B.V. verschuldigd is per direct opeisbaar.  In dat geval is Nederland Eet Groep B.V. ook gerechtigd om (a)  de toegang tot het Platform op te schorten totdat betaling inclusief rente en kosten geheel is voldaan; (b) aan het Restaurant een rentebedrag van 5% per maand vanaf de uiterste betaaldatum te rekenen totdat het aan Nederland Eet Groep B.V. verschuldigde bedrag volledig is betaald; en (c) de kosten buiten rechte alsmede de proceskosten binnen rechte te vorderen. De kosten buiten rechte worden begroot op 15 % van de hoofdsom met een minimum van € 750,- exclusief BTW.

5.6 In het geval van misbruik van een betaalmiddel door een Klant, zoals bijv. creditcardfraude, ligt het risico in eerste plaats bij de bank en daarna bij het Restaurant. Indien en voor zover Nederland Eet Groep B.V. ten gevolge daarvan schade lijdt, wordt de schade vergoed door de bank of het Restaurant. 

5.7 Betalingen worden verwerkt via de betalingsprovider Mollie. Voor elke transactie die via Mollie wordt uitgevoerd, worden kosten in rekening gebracht van €0,11 per transactie. Deze kosten worden ingehouden op de uitbetaling aan het Restaurant. Uitbetalingen aan het Restaurant worden uitsluitend via Mollie gedaan.

6 Klachten en Restitutie 

6.1 Indien een Klant een klacht uit omtrent de bezorging, de kwaliteit, de aankomsttijd, de onjuistheid van een Bestelling of enige andere klacht, ligt de verantwoordelijkheid voor het oplossen van het geschil in eerste instantie bij het Restaurant. Voor een oplossing van de klacht zal het Restaurant zich naar beste kunnen inzetten. Komen partijen er na goed onderling overleg niet uit, dan kan de Klant zich wenden tot Nederland Eet Groep B.V.  

 6.2Nederland Eet Groep B.V. treedt daarop in overleg met het Restaurant. Indien het Restaurant en Nederland Eet Groep B.V. er onderling niet uitkomen, bepaalt Nederland Eet Groep B.V. of de klacht terecht is en  restitutie wel of niet wordt verstrekt aan de Klant. De verleende restitutie wordt op het betalingsoverzicht in mindering gebracht van het door Nederland Eet Groep B.V. aan het Restaurant verschuldigde. De bij de betreffende Bestelling behorende commissie blijft door het Restaurant verschuldigd c.q. is niet voor verrekening of teruggave vatbaar. Indien de Klant, naast restitutie, aanspraak kan maken op schadevergoeding komt deze voor rekening van het Restaurant. 

  1. Nederland Eet Groep B.V. BonBon Printer en Reclame uitingen

7.1 Om het Restaurant mogelijk te maken Bestellingen uit te voeren, ontvangt het Restaurant in de vorm van koop of huur de benodigde hardware om te communiceren. Deze koop of huur wordt in een aparte overeenkomst vastgelegd. Deze hardware heeft een printfunctie en wordt de BonBon Printer genoemd. Het Restaurant zal de BonBon Printer als een goede huisvader gebruiken en zal alle maatregelen nemen die in haar macht liggen om schade aan en vervreemding van de BonBon Printer te voorkomen. Het Restaurant draagt ervoor zorg dat de BonBon Printer gedurende openingstijden van het Restaurant aan staat en gereed is voor gebruik. Ingeval van een storing aan de BonBon Printer zal het Restaurant dit onmiddellijk aan Nederland Eet Groep B.V. melden. Het Restaurant verschaft Nederland Eet Groep B.V. en de door haar ingeschakelde personen toegang tot alle plaatsen en verleent haar volledige medewerking om de storing te verhelpen. Het Restaurant zal nimmer software van Nederland Eet Groep B.V. kopiëren, aanpassen, namaken of de broncode trachten te achterhalen. 

7.2 Het Restaurant gaat akkoord met een borg van €150 welke verrekend worden met de omzet van het restaurant. 

7.3 het Restaurant kan de BonBon Printer aanschaffen voor een eenmalige prijs van €175,- (zegge: honderdvijfenzeventig euro). In dit geval komen de wekelijkse kosten gedefinieerd in artikel 7.2 te vervallen. 

7.4 Het is aan het Restaurant niet toegestaan om de BonBon Printer tijdelijk of permanent over te dragen aan derden. Indien het Restaurant toch de BonBon Printer in handen van een derde brengt, is het Restaurant aan Nederland Eet Groep B.V. vergoeding van de schade verschuldigd, die ten minste bestaat uit alle kosten die Nederland Eet Groep B.V. maakt om de BonBon Printer van de derde terug te vorderen.

7.5 Indien gehuurd, zal het Restaurant onmiddellijk na de beëindiging van de samenwerking de BonBon Printer aan Nederland Eet Groep B.V. retour zenden. Indien de BonBon Printer is beschadigd dient het Restaurant aan Nederland Eet Groep B.V. een gefixeerde schadevergoeding van €175,- (zegge: honderdvijfenzeventig euro) te betalen. Dit bedrag dient uiterlijk 14 dagen na beëindiging van de samenwerking aan Nederland Eet Groep B.V. te zijn voldaan. Nederland Eet Groep B.V. behoudt zich het recht om dit bedrag in te houden op de nog uit te betalen omzet aan het Restaurant.  

7.6 Indien gekocht blijft de BonBon Printer eigendom van het Restaurant na beëindiging samenwerking. 

7.7 Indien er gebruik wordt gemaakt van stoepbord(en), beach flag(s), parasol(s) of andere marketing materialen dan blijven deze materialen eigendom van Nederland Eet Groep. De materialen dienen ten alle tijden als een goede huisvader behandeld te worden. Er mag alleen door Nederland Eet aangeleverd print- en drukwerk worden geplaatst en weergegeven. Nederland Eet kan hier controle op uitoefenen en indien er onjuist print- en/of drukwerk wordt gebruikt het voorwerp in beslag nemen en onkosten in rekening brengen met een maximum van de nieuwprijs van het voorwerp. In geval van schade of diefstal dient Nederland Eet direct op de hoogte gesteld te worden middels een e-mail (naar [email protected]). Indien er sprake is van (elke vorm van) schade of diefstal dan behoud Nederland Eet Groep het recht om de geleden kosten in rekening te brengen. Deze kosten kunnen oplopen tot de nieuwprijs van het voorwerp. Deze kosten zullen worden ingehouden op de uitbetalingen van het restaurant. Hierbij zal in ogenschouw worden genomen de afschrijving van het voorwerp. 33% afschrijving op jaarbasis is hierbij de vuistregel. 

  1. Plaatsing op het Platform en beschikbaarheid Platform 

81 Nederland Eet Groep B.V. verzorgt de Plaatsing van het Restaurant op het Platform met gebruikmaking van een lay-out, ontwerp en informatieverstrekking die naar haar mening het beste is. Nederland Eet Groep B.V.is als enige gerechtigd tot de verrichting van de Plaatsing op het Platform en de bepaling van de wijze waarop dit gebeurt. 

8.2 Nederland Eet Groep B.V. heeft een inspanningsverplichting om het Platform 24 uur per dag toegankelijk en functioneel te houden voor Klanten. Nederland Eet Groep B.V.  is echter niet  aansprakelijk voor een gebrek aan de beschikbaarheid van het Platform, veroorzaakt door bijvoorbeeld, maar niet gelimiteerd tot, technische problemen bij sub-leveranciers van het internet homepage ontwerp, technologie en hosting, elektronische betalingssystemen en overmacht. 

8.3 Nederland Eet Groep B.V. behoudt zich het recht voor op elk moment en zonder berichtgeving vooraf, de toegang tot het Platform te onderbreken en te updaten, indien dit ter bevordering van de belangen van het Restaurant en/of Nederland Eet Groep B.V. is. Dergelijke onderbreking zal zo kort mogelijk duren en indien mogelijk, op een moment plaatsvinden dat het aantal transacties op zijn laagst is. 

9 Intellectuele Eigendomsrechten 

9.1 Het Restaurant garandeert te allen tijde volledig rechthebbende te zijn van  alle aan Nederland Eet Groep B.V. verstrekte informatie, zoals maar niet beperkt tot:  het beeldmateriaal, het logo, merknamen en overige informatie die zij aan Nederland Eet Groep B.V. levert, of uploadt op het Platform.

9.2 Het Restaurant garandeert dat het gebruik door Nederland Eet Groep B.V. geen inbreuk maakt op  Intellectuele eigendomsrechten van derden. Nederland Eet Groep B.V. is gerechtigd het  intellectueel eigendom te gebruiken voor marketingdoeleinden, als een referentie en in alle andere aspecten noodzakelijk voor de levering van diensten binnen de samenwerking. 

9.3 Het Restaurant vrijwaart Nederland Eet Groep B.V. en houdt Nederland Eet Groep B.V. gevrijwaard van alle mogelijke aanspraken van derden. Schade, risico’s, kosten, uitgaven en verliezen voortkomend uit het niet correct naleven van de voorgaande artikelleden 9.1 en 9.2 komen geheel voor rekening van het Restaurant.

9.4 Nederland Eet Groep B.V. heeft het recht om namen, logo’s, (product)afbeeldingen, data, informatie en andere materialen het Restaurant betreffende die openbaar en online vindbaar zijn te gebruiken op de websites en apps van Nederland Eet Groep B.V. Op deze bepaling zijn de vorige artikelleden eveneens van toepassing. 

  1. Aansprakelijkheid 

10.1 Nederland Eet Groep B.V. is  niet aansprakelijk voor enig verlies als gevolg van (in)directe schade en gevolgschade, met inbegrip van het verlies van verwachte winst of besparingen, verlies van data of kosten behorend bij het terughalen daarvan, verlies van goodwill, verlies van online-verbinding of beschadiging van berichten of enige schade, voortkomend uit of samenhangend met de Overeenkomst met het Restaurant. Mocht Nederland Eet Groep B.V. op grond van de wet aansprakelijk zijn jegens het Restaurant, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot € 500,- (zegge: vijfhonderdeuro) per schadeveroorzakende gebeurtenis. 

10.2 Het Restaurant zal Nederland Eet Groep B.V. geheel compenseren voor enige vordering die een Klant jegens Nederland Eet Groep B.V. maakt, indien deze voortkomt uit of verbonden is met het falen van het Restaurant om een Bestelling te leveren of het onvoldoende leveren van een Bestelling, alsmede het niet geheel naleven van de afspraken in de algemene voorwaarden, veiligheidsregels of algemene richtlijnen en/of wetgeving, regels en reguleringen die van toepassing zijn op het desbetreffende geval. 

  1. Overige bepalingen 

11.1 Nederland Eet Groep B.V. behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden Restaurants eenzijdig te wijzigen. Ingrijpende wijzigingen worden gecommuniceerd aan het Restaurant. In het geval het Restaurant deze wijzigingen niet accepteert is de het Restaurant gerechtigd de samenwerking vanaf het moment van de wijziging op te zeggen. 

11.2 In het geval van klachten van de klant omtrent de bezorging van het product, de kwaliteit van het product, de aankomsttijd van het product, onjuiste levering of elke andere vorm van klachten die betrekking hebben op het product of de levering van het product, ligt de verantwoordelijkheid bij het restaurant. De kosten die hieruit voortkomen zullen voor rekening zijn van het restaurant. 

11.3 Het restaurant mag niet communiceren uit naam van Nederland Eet Groep B.V.. Wanneer een klant contact opneemt met het restaurant en de klant heeft een klacht jegens Nederland Eet Groep B.V., dan zal het restaurant de klant vriendelijk doorverwijzen naar Nederland Eet Groep B.V.

12 Toepasselijk recht en bevoegde rechter 

11.1 Op alle rechtsbetrekkingen tussen Nederland Eet Groep B.V. en het Restaurant is Nederlands recht van toepassing. De bevoegde rechter van de Rechtbank Overijssel, locatie Zwolle, is bij uitsluiting bevoegd om van eventuele geschillen kennis te nemen. 

 

Versie november 2024

 

Bijlagen

Bijlage 1
Persoonsgegevens, wijze(n) van verwerking/doel van de Persoonsgegevens en bewaartermijnen.De persoonsgegevens worden in het algemeen verwerkt:
– voor de levering van de (online) dienst;
– verwerken van de transactie(s) van de betrokkene voor/door restaurant;
– de controle en verwerking van transactie(s) van de betrokkene op het platform;
– het reageren op incidenten/vragen van de betrokkene.
** Betalingen worden direct bij een Payment Service Provider (PSP) verricht. Er worden geen persoonsgegevens gestuurd aan PSP, eventuele ontvangen persoonsgegevens worden direct verwijderd. Een PSP is een zelfstandig verwerkingsverantwoordelijke als bedoeld in de Algemene Verordening Gegevensbescherming en voldoet aan die wetgeving en andere wetgevingen toepasselijk.

Bijlage 2
Subverwerkers/categorieën van subverwerkers